12 Ιουνίου 2008

Ποδηλατόδρομοι στην Αθήνα!

Πέμπτη, 12.06.08
Με μικρά βήματα η Αθήνα μπαίνει στη διαδικασία δημιουργίας ποδηλατοδρόμων, όπως έχουν όλες σχεδόν οι ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους κατοίκους, από τη μια πλευρά να αθλούνται και από την άλλη να συμβάλουν για ένα καθαρότερο περιβάλλον.
«Άναψε πράσινο - ποδηλατοδρόμοι και στην πόλη μας», είναι το σύνθημα της νέας προσπάθειας που κάνει το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών για την ανάπτυξη ποδηλατοδρόμων σε πόλεις όλης της χώρας. Στο πλαίσιο της προσπάθειας αυτής ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης, παρουσία και του δημάρχου Αθηναίων Νικήτα Κακλαμάνη, ανακοίνωσε τη δημιουργία δύο μεγάλων ποδηλατοδρόμων στην Αθήνα, συνολικού μήκους 21,4 χιλιομέτρων.

Σύμφωνα με τον υπουργό, ο πρώτος ποδηλατοδρόμος που υλοποιείται, αποτελεί ένα μεγάλο τόξο που συνδέει δύο πάρκα, δηλαδή της Σχολής Χωροφυλακής στη λεωφόρο Μεσογείων και των Ιλισίων, μέσω του Μητροπολιτικού Πάρκου στο Γουδί, της Πολυτεχνειούπολης και της Πανεπιστημιούπολης.
Το συνολικό μήκος του συγκεκριμένου ποδηλατοδρόμου φθάνει τα 13 χιλιόμετρα, ο προϋπολογισμός του είναι περίπου 2 εκατ. ευρώ και η διάρκεια υλοποίησης του έργου τα δύο χρόνια.
Ο δεύτερος ποδηλατοδρόμος θα συνδέει το Παναθηναϊκό Στάδιο με το Φαληρικό Όρμο, ακολουθώντας πεζόδρομους και δρόμους ήπιας κυκλοφορίας και συγκεκριμένα τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου, το Θησείο, τον Ταύρο και την Καλλιθέα, θα διέρχεται από σταθμούς του ΗΣΑΠ, θα συνδέει αρχαιολογικούς χώρους και θα συναντάται στο Φαληρικό Όρμο με τον μελλοντικό παραλιακό ποδηλατοδρόμο μεταξύ Τουρκολίμανου και Βάρκιζας. Το μήκος του θα είναι 8,4 χιλιόμετρα, ο προϋπολογισμός του 1,2 εκατ. ευρώ και θα ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια.
Ο κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε επίσης ότι το υπουργείο Μεταφορών θα προχωρήσει άμεσα σε προκήρυξη ενδιαφέροντος για την υποβολή προτάσεων από την Τοπική Αυτοδιοίκηση για τη χρηματοδότηση έργων μελέτης ή και κατασκευής ποδηλατοδρόμων. Τα έργα αυτά θα συγχρηματοδοτηθούν από πιστώσεις, ύψους 15 εκατ. ευρώ από το ΚΠΣ και θα επιλεγούν μετά από αιτιολογημένη χρήση από ειδική επιτροπή.
Ο υπουργός τόνισε ακόμη ότι ο ΗΣΑΠ έχει ήδη προχωρήσει σε ειδικές δέστρες ποδηλάτων έξω από τους σταθμούς, ενώ κατασκευάζονται και ειδικές ράμπες. Στην κατασκευή δεστρών θα προχωρήσει και η εταιρεία του μετρό. Υπενθυμίζεται ότι ο ΗΣΑΠ επιτρέπει τη μεταφορά ποδηλάτων στους συρμούς, ορισμένες ώρες της ημέρας.
Ο κ. Χατζηδάκης πρότεινε στους δήμους να προωθήσουν σύστημα ενοικίασης ποδηλάτων, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.
Τέλος, ο υπουργός Μεταφορών εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι το εγχείρημα θα πετύχει, γιατί, όπως είπε, γίνεται συγκεκριμένη προσπάθεια, υπάρχει μεγαλύτερη αποδοχή από το κοινό από παλαιότερα και είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Αθηναίων Νικήτας Κακλαμάνης ευχαρίστησε τον υπουργό Μεταφορών για την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας του μετρό, αλλά και για την κατασκευή των δύο ποδηλατοδρόμων. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα σταθεί δίπλα στην προσπάθεια αυτή, με μεγάλο ενθουσιασμό, τόνισε ο κ. Κακλαμάνης.
«Πρέπει να σεβαστούμε τα ποδήλατα και τον ποδηλάτη», είπε ο κ. Κακλαμάνης, κάνοντας παράλληλα έκκληση στα Μέσα Ενημέρωσης να ενημερώσουν από την πλευρά τους το κοινό.
Τέλος, ανακοίνωσε ότι έχει γίνει μελέτη για την πεζοδρόμηση της οδού Αθηνάς και εξέφρασε την επιθυμία να απαγορευθεί η κυκλοφορία οχημάτων στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας.
από το site του Ελέυθερου τύπου.
http://www.e-tipos.com